Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου 2008

Παίζουμε τις “τρεις ευχές”?


Τρία αγαπημένα blogs (τα “Άσματα και Μιάσματα”, τα “Μουσικά Προάστια” και ο “Ιστός…”), προσκάλεσαν το “Άρωμα του τραγουδιού” να συμμετάσχει σε ένα παιχνίδι με τον απλούστατο όρο: να γράψω τρεις ευχές, μία για μένα, μία για κάποιον άλλον και μια για τον εχθρό μου! Σκάλισα λοιπόν αγαπημένα τραγούδια και ξετρύπωσα τρία από αυτά, που μες στους στίχους τους βρίσκονται οι τρεις ευχές μου.

Πάμε λοιπόν:


Μία ευχή για μένα.
Τη βρίσκω στα στιχάκια ενός αγαπημένου τραγουδιού των Δυνάμεων του Αιγαίου από το δίσκο “Ήχος Β”. Η μουσική και η ερμηνεία είναι του Χρίστου Τσιαμούλη και οι στίχοι του Δημήτρη Γιαλαμά. Και εδώ η ευχή για μένα είναι διπλή: η πρώτη περιλαμβάνεται στον τίτλο του τραγουδιού, μιας και το Ραδιόφωνο και η ενασχόλησή μου με αυτό, ήταν και παραμένει για μένα ο μεγάλος στόχος (άρα και ευχή). Η δεύτερη, βρίσκεται σε κείνο το στίχο που λέει: «θα μείνω παιδί, κι ας μοιάζω μεγάλος»!

ΑΝΟΙΓΩ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ

Ανοίγω ραδιόφωνο, πιάνω βραχέα
δεν είναι αλήθεια πως ζούμε τυχαία
απ’ το παράθυρο μπαίνει μια θλίψη
είσαι μακριά και πολύ μού ‘χεις λείψει.

Φιλώ το λαιμό σου, γυρίζεις με νάζι
στον κόσμο αυτό, καθετί με τρομάζει
το βλέμμα σου απόψε, στιλέτο με γράμμα
οι άνθρωποι παίζουν στο ίδιο το δράμα.

Φορώ τα παπούτσια, μου δίνεις το χέρι
πως θα ‘μαστε αύριο, κανένας δεν ξέρει
μιλώ και φωνάζω, σαχλός παπαγάλος
θα μείνω παιδί, κι ας μοιάζω μεγάλος.


Μια ευχή για κάποιον άλλον.
Δε θα μπορούσα να φανταστώ καλύτερη ευχή για κάποιον άλλον, πέρα από κείνη που λέει η Αρλέτα στο “Τσιφτετέλι ξιδάτο” από τον “Έμπορο ονείρων”:
“Θα σ’ αγαπήσουνε πολλοί, πολλοί θα σε μισήσουν
σου δίνω μόνο μιαν ευχή, να μην αδιαφορήσουν”.

ΤΣΙΦΤΕΤΕΛΙ ΞΙΔΑΤΟ

Τελειώνει φίλε η εκδρομή κι αρχίζει το ταξίδι
ρίξε στον έρωτα φωτιά και στη σαλάτα ξίδι.
Κι αν σε πληγώνει τ’ όνειρο, που τρέχει και δεν πιάνεται
ρίξε την πίκρα στο γιαλό, φέρε κι ένα κρασί καλό
και βερεσέ μην κάνετε, γιατί ο κακός δε χάνεται.

Θα σ’ αγαπήσουνε πολλοί, πολλοί θα σε μισήσουν
σου δίνω μόνο μιαν ευχή, να μην αδιαφορήσουν.

Κράτησε συ την πρόσθεση και δωσ’ μου την αφαίρεση
κράτησε τον κανόνα εσύ και δωσ’ μου την εξαίρεση.


Μια ευχή για τον εχθρό μου.
Εδώ, τα πράγματα είναι πιο απλά: από τη στιγμή που ο εχθρός μου δε με αγαπάει (και είναι πολύ φυσικό αυτό), ε! ας αγαπήσει τουλάχιστον όλα τα υπόλοιπα (τα βουνά, τα πέλαγα, τα νησιά, τα ποτάμια, κ.ο.κ)! “Ν’ αγαπάς”, του Παντελή Θαλασσινού και του Νίκου Βελιώτη, από τον δίσκο “Στης καρδιάς μου τ’ ανοιχτά”.

Ν’ ΑΓΑΠΑΣ

Ν' αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα,
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα,
και πολύ ν' αγαπάς τους ανθρώπους.

Τα θεριά ν' αγαπάς και τ' ανήμερα,
τα νησιά, τα ποτάμια, τ' αστέρια.
Κι αν ποτέ σε πληγώσουν κατάστηθα
φίλοι, αγρίμια, λευκά περιστέρια.

Ν' αγαπάς, να ξεχνάς και να χαίρεσαι
τη δική σου γαλήνη και κείνα
που μ' αγάπη το νου μας φωτίζουνε,
και βλασταίνουν αμάραντα κρίνα.




Να καλέσω με τη σειρά μου στο παιχνίδι: negma, xrysfish, ναυάγιο, south of the river και όποιον άλλον επιθυμεί…

8 σχόλια:

BOSKO είπε...

Ευχές με...άρωμα τραγουδιού! Ευχαριστούμε για την ανταπόκριση!

Rena Fan είπε...

Α, με πρόλαβε πάλι ο bosko. Ήθελα να γράψω ακριβώς το ίδιο... Πολύ ωραίες ευχές.

Chryssa είπε...

Μάκη μου καλημέρα,
Εννοείται ότι θα παίξω. Πολύ ενδιαφέρον...

Καλό φθινόπωρο με ευχές.

Πολλά φιλιά.

:)

Negma είπε...

Καλημέρες!!!

Και βέβαια θα παίξω, και μάλιστα με στίχους κι εγώ, πολύ μου άρεσε σαν ιδέα!

Λίγο χρόνο ακόμα θέλω μόνο, γιατί έχω ένα κολληματάκι με την τελευταία μου ανάρτηση, και δεν μου πάει η καρδιά να την αλλάξω!!!

Φιλούμπες!!!

το Άρωμα του Τραγουδιού είπε...

@bosko: εγώ σας ευχαριστώ που με βάζετε στα “παιχνίδια” σας!

@rena fan: χαίρομαι που σου άρεσαν οι ευχές.
Θα σου στείλω mail για να σου ζητήσω μια ΜΕΓΑΛΗ χάρη…

Την καλημέρα μου

το Άρωμα του Τραγουδιού είπε...

@chryssa – negma: θα περιμένω και τις δικές σας ευχές.

Καλή εβδομάδα

South Of The River είπε...

Καλημέρα φίλε. Πολύ καλή ιδέα, ειδικά η υλοποίησή της μέσω τραγουδιών.

Μόνο που δενξέρω αν θα προλάβω να παίξω, εννοώ όταν αξιωθώ να είναι ακόμα... ενεργή η ιστορία. Θα προσπαθήσω πάντως. Πειράζει να χρησιμοποιήσω τραγούδια και γω;;;

Ξανακαλημέρες!!!

το Άρωμα του Τραγουδιού είπε...

@south of the river: φυσικά και δεν πειράζει να χρησιμοποιήσεις τραγούδια! Παιχνίδι είναι, και οι όροι του είναι ελεύθεροι.
Όσο για το άλλο που λες, αν θα “αξιωθείς να είναι ακόμα … ενεργή η ιστορία”, εύχομαι (φυσικά) να συνεχίσει να είναι ενεργή, αλλά εφ’ όσον τελικά σταματήσει, να είναι τουλάχιστον για κάτι ακόμα καλύτερο.

Τα λέμε