Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2008

Αντί προλόγου: Ένα Όνειρο

Δεν υπάρχει πόρτα. Μόνο μια πολύχρωμη κουρτίνα, απ’ αυτές που χώριζαν κάποτε τα δωμάτια στα προσφυγικά σπίτια. Την παραμερίζω και βρίσκομαι σε ένα δωμάτιο γεμάτο καπνό τσιγάρου. Στη μέση ένα πιάνο με ουρά που αργότερα έμαθα πως τον ήχο του είχε ελέγξει η Τζίνα Μπαχάουερ.

Μπροστά στα πλήκτρα καθιστός ο Χατζιδάκις. Το κάθισμα ανασηκωμένο, φοράει το ίδιο κοντομάνικο που έχω δει στις φωτογραφίες από την ηχογράφηση του «Μεγάλου Ερωτικού».
Δεξιά, ο Ζαμπέτας με τρίχορδο μπουζούκι και το τσιγάρο περασμένο ανάμεσα στα δάχτυλα, η γραβάτα λυμένη, το τασάκι μπροστά του γεμάτο μισοτελειωμένα santé άφιλτρα.

Πιο κει, με γερμένο το κεφάλι η Νταντωνάκη τραγουδάει Τσιτσάνη:

…«δεν ρώτησες τόσον καιρό για μένα
πώς πέρασα, τρελή, στην ξενιτιά
σ’ αγάπησα, δυστύχησα για σένα
και σέρνομαι, πανούργα, μακριά»…

Αριστερά απ’ το πιάνο, ακουμπώντας με το δείκτη του χεριού του μια μπάσα νότα μι, ο Εμπειρίκος απορροφημένος συμπληρώνει ένα ακόμα κεφάλαιο στον «Μέγα Ανατολικό».

Κλεφτές ματιές πιο δίπλα ρίχνει η Χατζηλαζάρου, ενώ ο Τσαρούχης δείχνει πιο απορροφημένος από όλους: ακίνητος, εκστασιασμένος, παρακολουθεί τον Θεόφιλο που ζωγραφίζει πάνω σε ένα κομμάτι από κεραμίδι όλη τη σκηνή.


Σου έχει τύχει ποτέ να μη θες να ξυπνήσεις;

16 σχόλια:

το Άρωμα του Τραγουδιού είπε...

Είπα να συστηθούμε κάπως έτσι: με ένα Όνειρο.

Θα είμαστε εδώ για να τα λέμε.

Για εκείνο το υπέροχο άρωμα που αναδύουν τα τραγούδια.

Για όσα μας κάνουν ακόμα να ονειρευόμαστε.

Aurangel είπε...

Καλημέρα Μάκη μου.
Σου εύχομαι ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ,ολόψυχα.
Ομολογώ, ότι έχεις βαλθεί να μας μάθεις να ακούμε σωστά....

Δηλώνω λοιπόν, πιστή οπαδός σου.

"Ξύπνησα λοιπόν", νωρίς για να εισχωρήσω στον μουσικό σου κόσμο.

"Με μιά αγκαλιά τραγούδια, θα έρθω πάλι" να σε ξαναεπισκεφτώ.

Angel kiss

katerina.. είπε...

Καλομουσικοταξιδεμενο το νεο σου σπιτακι Μακη μου..πολυ χαρηκα που εφτασες κι εσυ εδω στη blogoπαρεα μας..το ονειρο μη μου πεις οτι στ αληθεια το ειδες????

LIAKI είπε...

"Δεν ήθελα να ξυπνάω μακριά σου
Εσύ με έδιωξες από την αγκαλιά σου
Τώρα μόνη απλά περιμένω.....
Γιατί σε αγάπησα δεν καταλαβαίνω.."

Καλό ξεκίνημα!!!!

Negma είπε...

Όμορφα όνειρα κι αρώματα μας καλωσορίζουν μπαίνοντας!

Να σε καλωσορίσουμε κι εμείς;

Πολύ το χάρηκα, Μάκη μου!

Θα τα λέμε!!!

το Άρωμα του Τραγουδιού είπε...

Aurangel: χαρά μου που ήσουν ο πρώτος επισκέπτης που άφησες το χνάρι σου. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Να τα λέμε.

Katerina: χαθήκαμε βρε κοπέλα! Εύχομαι να μην τα λέμε μόνο μέσω internet από δω και στο εξής! Φυσικά και το έχω δει αυτό το όνειρο. Φιλιά.

Liaki: ευχαριστώ που πέρασες. Εδώ θα ‘μαστε και θα τα λέμε.

Negma: δε μπορείς να φανταστείς πόσο αβέβαιος αισθανόμουν (και εξακολουθώ να αισθάνομαι) γι’ αυτή την κίνηση (τη δημιουργία blog). Πάντα όμως υπάρχει κι εκείνη η ρύθμιση που λέει «Διαγραφή του Ιστολογίου σας». Θα δούμε. Ελπίζω να έχουμε ενδιαφέροντα πράγματα να πούμε εδώ. Σε ευχαριστώ που πέρασες.

South Of The River είπε...

Και μια ροκ ευχή για ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ Μάκη. Όλα χωράνε στη μουσική, έτσι δεν είναι; Αρκεί να είμαστε σε θέση να τα δεχτούμε.

Σε καλωσορίζω κι εγώ στην μπλογκόσφαιρα...

Και μακρυά από το κουμπάκι "Διαγραφή Ιστολογίου".

το Άρωμα του Τραγουδιού είπε...

South: φυσικά και χωράνε όλα στη μουσική. ΕΙΔΙΚΑ το ροκ!
Μακάρι να μπορέσω να κάνω κι εγώ σ’ αυτό το blog τη δουλειά που καταφέρνεις να κάνεις εσύ στο δικό σου! Ευχαριστώ που πέρασες και παρακαλώ … να είσαι επιεικής :)

dazed n' confused είπε...

Καλησπερα Μακη μου !!!
Καλοριζικο το νεο σου e-σπιτι !!!

Πολυ χαιρομαι για την κινηση σου αυτη ...
Η γευση που μας εχεις δωσει απο τις μουσικες σου επιλογες, σε συνδυασμο με το γεγονος οτι οι γνωσεις μου στο Ελληνικο τραγουδι ειναι σε νηπιακο επιπεδο, με κανουν να πιστευω οτι θα με βλεπεις συχνα εδω ...
Ελλειπε απο την εδω συντροφια μας, ενας χωρος με αναφορες και πληροφοριες σε ποιοτικη Ελληνικη μουσικη και νομιζω θα καλυψεις επαξια το κενο αυτο ...

Και φυσικα προτεινω να βαλεις καποιον player, για εχουμε πολυ πιο δυνατο "αρωμα τραγουδιου" ...
(εννοειται πως θα χαρω πολυ να σου δωσω οποιαδηποτε πληροφορια, συμβουλη η βοηθεια, πιθανον να χρειαστεις αν θελησεις να κανεις μια τετοια κινηση - μην διστασεις να επικοινωνησεις μαζι μου ειτε με mail, ειτε με τηλεφωνο).

Καλως ηρθες !!!
Φιλια !!!

F είπε...

Μάάάάάκη... Τι όμορφα που άρχισες! Τι όμορφο όνειρο!!!

Θα είμαστε εδώ και θα τα λέμε. Θα προσπαθώ να φέρνω όσο το δυνατόν περισσότερα από τη Μπαχάουερ και τον Εμπειρίκο.

Να ένα από τα αγαπημένα εδώ αντί για ευχή:

ΕΑΡ ΣΑΝ ΠΑΝΤΑ

Καλύπτουσα τα κύματα του δορυάλωτου χωριού με το κόκκινό της φόρεμα
Πρώτα μικρή κ’ έπειτα μεγάλη
Ανεβαίνει στην κορυφή του πύργου
Και πιάνει τα σύννεφα και τα συνθλίβει επί του στήθους της
Ίσως ποτέ να μην υπήρξε μεγαλείτερος καϋμός απ’ τον δικό της
Ίσως ποτέ να μην έπεσαν ψίθυροι πιο πεπυρακτωμένοι στην επιφάνεια ενός προσώπου
Ίσως ποτέ δεν εξετέθη στην κατανόησι ανθρώπου έκθεσις πιο εκτεταμένη
Έκθεσις πιο ποικίλη πιο περιεκτική από την ιστορία που λεν τα νέφη αυτής της εξομολογήσεως
Εδώ κ’ εκεί τα κόβουν λαιμητόμοι
Θερμές σταγόνες πέφτουνε στην γη
Ο γήλοφος που σχηματίσθηκε στο κυριώτερο σημείο της πτώσεως
Φουσκώνει και ανεβαίνει ακόμη

Κανείς δασμός δεν είναι βαρύτερος από μια τέτοια σταγόνα
Κανένα διαμάντι πιο βαρύ
Κανείς μνηστήρ πιο πλήρης πάθους
Στιλπνά τα κράσπεδα του λόφου και γυαλίζουνε στον ήλιο
Στην κορυφή του περιμένει μια λεκάνη
Είναι γιομάτη ως επάνω
Κι απ’ τα νερά της αναδύεται μια πολύ μικρή παιδίσκη ωραιότατη.
Ελπίδα μας αυριανή.

το Άρωμα του Τραγουδιού είπε...

Dazed: σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και τις ευχές. Να είσαι σίγουρος πως θα χρειαστώ τις οδηγίες σου όχι μόνο για να περάσω κάποιον player κάποια στιγμή, αλλά και για ακόμα πιο απλά (για σένα) πράγματα που αφορούν τη μορφή του blog (ήδη έχω μπλεχτεί άσχημα και δεν ξέρω πως θα βγάλω άκρη. Είπαμε, είμαι και κάποιας ηλικίας…). Σε ευχαριστώ και πάλι.

F: εδώ τώρα τι να πω? Αντί για ευχή, ποίημα του Εμπειρίκου! (και τι ποίημα!...). Μου έδωσες μάλιστα και μια ιδέα για το πρώτο post. Θα δούμε. Σε φιλώ. Τα υπόλοιπα μέσω διαδικτύου αλλά και από κοντά, εύχομαι.

dazed n' confused είπε...

Χα χα χα ...
"Ωραιος" ο Μακης ...

Το θυμομουν κι απο το chat του αγαπημενου μας F, οτι εχεις ωραια αισθηση του χιουμορ ...

Γι'αυτο ακριβως Μακη μου, προσφερθηκα να βοηθησω σε οτιδηποτε χρειαστεις ... Επειδη "εισαι και καποιας ηλικιας" ... Χα χα χα ...

Για ο,τι θελησεις λοιπον, σαν πιο μικρος (ποσο σου ριχνει ο F ?... καμμια 10αρια ?... για να υπολογισω και τα δικα μου... χα χα χα...) εγω, εδω ειμαι ...

Αν πας στο προφιλ μου, θα βρεις το e-mail μου ... Μπορεις να μου στειλεις ενα, με τα τηλεφωνα σου και θα κανω κι εγω το ιδιο ... Θα χαρω πολυ να σου δωσω, οποιαδηποτε βοηθεια μπορω ...

Καλο σου απογευμα !!!

Ανώνυμος είπε...

ΜΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΚΗ ΜΟΥ.......ΜΑΚΗ ΜΟΥ ΜΑΚΗ ΜΟΥ ΜΑΚΗ ΜΟΥ.....σε ξετρύπωσα...αφού δεν ξεφεύγεις απο εμένα....
το θυμάμαι αυτό το όνειρο μας το είχες διηγηθεί....
Μου αρέσει που έκανες ένα τέτοιο βήμα, στον κόσμο του blog....λίγο ξαφνικό βέβαια...
θα σε επισκέπτομαι, αφού ξέρεις δεν μπορώ, μου έχεις λείψει....
περιμένω να τα πούμε από κοντά αλλά θα περνώ κι απο εδώ να σου αφήνω την τρέλα μου Μάααααααακη μου....
πολλά πολλά φιλιά.
ΑΑΑΑ φιλιά και στον μικρό παιδαρο....
Καλη αρχή,
η Μουσούλη....

Ανώνυμος είπε...

κι επειδή ήμουν το 13 σχόλιο και δεν μου άρεσε καθόλου αυτό Μάααακη μου σου στέλνω κι ένα τραγουδάκι.......

When I find myself in times of trouble
Mother Mary comes to me
Speaking words of wisdom, let it be.
And in my hour of darkness
She is standing right in front of me
Speaking words of wisdom, let it be.
Let it be, let it be.
Whisper words of wisdom, let it be.

And when the broken hearted people
Living in the world agree,
There will be an answer, let it be.
For though they may be parted there is
Still a chance that they will see
There will be an answer, let it be.
Let it be, let it be. Yeah
There will be an answer, let it be.

And when the night is cloudy,
There is still a light that shines on me,
Shine on until tomorrow, let it be.
I wake up to the sound of music
Mother Mary comes to me
Speaking words of wisdom, let it be.
Let it be, let it be.
There will be an answer, let it be.
Let it be, let it be,
Whisper words of wisdom, let it be

το Άρωμα του Τραγουδιού είπε...

Dazed …: φίλε μου, θα επικοινωνήσουμε ΑΜΕΣΑ για να μου δώσεις τα φώτα σου. Πρέπει να βάλω οπωσδήποτε κάποιον player, αλλά και κάποια άλλα πράγματα που θα τα πούμε από τηλεφώνου. Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Σταυρούλα: Το ήξερα πως αργά ή γρήγορα θα με ανακάλυπτες! Να περνάς όποτε θέλεις να μου αφήνεις την τρέλα σου και θα φροντίσω το συντομότερο να συναντηθούμε με τους υπόλοιπους να πιούμε καφεδάκι στο Θησείο. Φιλιά πολλά

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα.
Αργοπορημένες ευχές για καλή αρχή, περιμένουμε πολλά...
Εξαιρετικό όνειρο, εγώ θυμήθηκα ένα άλλο οπότε λέω να το μοιραστώ:
Julia dream - Pink Floyd
Sunlight bright upon my pillow
Lighter than an eiderdown
Will she let the weeping willow
Wind his branches round
Julia dream, dreamboat queen, queen of all my dreams
Every night I turn the light out

Waiting for the velvet bride
Will the scaly armadillo
Find me where I'm hiding
Julia dream, dreamboat queen, queen of all my dreams
Will the misty master break me
Will the key unlock my mind
Will the following footsteps catch me
Am I really dying
Julia dream, dreamboat queen, queen of all my dreams

Θα τα ξαναπούμε...
Κώστας 'The Fuzzy Snail'