Τετάρτη 12 Μαρτίου 2008

Παίζουμε?

Πέρασαν μέρες από τότε που βρήκα στο χαλάκι του «σπιτιού» μου πρόσκληση από τον dazed & confused για παιχνίδι! Οι όροι του παιχνιδιού, απλοί: να πεις το "σ' αγαπώ" με δυο από τα πιο αγαπημένα σου τραγούδια. Ψάχνοντας λοιπόν, διαπίστωσα πως τα περισσότερα αγαπημένα μου τραγούδια μιλούν είτε για χωρισμό είτε για ανεκπλήρωτους έρωτες! Ωραία! Με ποια όμως θα έλεγα «σ’ αγαπώ»? Εντάξει, για να είμαι ειλικρινής, δε δυσκολεύτηκα και πολύ!

Ιδού λοιπόν:

Μάνος Χατζιδάκις - Νίκος Γκάτσος
ΕΛΑ ΣΕ ΜΕΝΑ

Αν κουραστείς απ' τους ανθρώπους
κι είν' όλα γύρω γκρεμισμένα
μην πας ταξίδι σ' άλλους τόπους
έλα σε μένα, έλα σε μένα.

Κι αν πέσει απάνω σου το βράδυ
με τ' άστρα του τ' απελπισμένα
μη φοβηθείς απ' το σκοτάδι
έλα σε μένα, έλα σε μένα.

Έλα και γείρε το κεφάλι
στα χέρια μου τ' αγαπημένα
να ζήσεις τ' όνειρο και πάλι
έλα σε μένα, έλα σε μένα.

Κι αν δεις καράβια να σαλπάρουν
κι αν δεις να ξεκινάνε τρένα
μην πεις μαζί τους να σε πάρουν
έλα σε μένα, έλα σε μένα.

Έχω μια θάλασσα σμαράγδια
μ' αγάπη κι ήλιο κεντημένα
για την καρδιά σου πού 'ναι άδεια
έλα σε μένα έλα σε μένα.

Έλα και κάθισε δεξιά μου
σαν ξεχασμένος αδερφός
να μοιραστείς την μοναξιά μου
και να σου δώσω λίγο φως.

Για την ιστορία: Το τραγούδι αρχικά τραγουδήθηκε από τον Γιώργο Μαρίνο σε κάποιο από τα προγράμματά του. Τελικά ο Μάνος Χατζιδάκις το περιέλαβε στην «Πορνογραφία» (1982), απ’ όπου και η πρώτη εκτέλεση με τον Βασίλη Λέκκα.

Βαγγέλης Γερμανός
ΣΕ ΘΕΛΩ


Σε μια ατέλειωτη παρτίδα σε κερδίζω και σε χάνω
και ποντάρω τη ζωή μου στην αγάπη σου απάνω
Ερωτόκριτος θα γίνω και το δράκο θα ξεκάνω
γιατί σε θέλω, ναι σε θέλω

Δεν ακούς που ρονρονίζω σαν ερωτευμένος γάτος
σαν της Βίβλου το καμίνι και σαν φλεγομένη βάτος
με τραγούδια σκάβω τούνελ τρεις χιλιάδες μέτρα βάθος
γιατί σε θέλω, ναι σε θέλω

Ξανά είχα αγαπήσει κι αρρώστησα καιρό
μα τούτο είναι φρενίτιδα και πάθος φοβερό.

Με βελόνες πυρωμένες τατουάζ θε να χτυπήσω
μια καρδιά και μ' αλυσίδες κι άγκυρες θα τη στολίσω
και τα μπράτσα με ξυράφι πόντο-πόντο θα μετρήσω
γιατί σε θέλω, ναι σε θέλω.

Πάρε κρητικό μαχαίρι κι έλα κόψε το λαιμό μου
και το αίμα σε μαντήλι μάζεψέ το το δικό μου
και στον κόσμο, αν σε ρωτήσει, πες πως το 'κανες μωρό μου
γιατί σε θέλω, ναι σε θέλω.


Για την ιστορία: από τα κλασσικά πλέον «Μπαράκια» (1981) του Βαγγέλη Γερμανού. Ανεπανάληπτη η πρώτη εκτέλεση με Βαγγέλη Γερμανό, Ελευθερία Αρβανιτάκη και Διονύση Σαββόπουλο!

13 σχόλια:

Aurangel είπε...

Καλημέρα Μάκη μου!!!
Κοίτα να δείς, που τις επιλογές σου θα τις συμπεριλάβω στην ερώτηση που υποβάλλει το μυαλό μου και αναζητά η καρδιά μου.
Τι άλλο απ'το "τί είναι αυτό που το λένε αγάπη"?
Όμορφες επιλογές Μάκη μου.
Καλημερούδια
Angel kiss

Chryssa είπε...

Μάκη μου,
έχω μείνει 1-2 ώρες εδω μέσα και ακούω... Θα με κάνεις να πάρω τηλέφωνο και να αφιερώσω.
Καταπληκτικές επιλογές.
Έτσι λένε σ΄αγαπώ. Μόνο έτσι.
Μπράβο.

το Άρωμα του Τραγουδιού είπε...

@aurangel: πρώτο το σχόλιό σου, όπως σε εκείνη την πρώτη ανάρτηση αυτού του blog! Τι να ‘ναι άραγε αυτό που το λένε αγάπη? Κατά βάθος πιστεύω πως όλοι έχουμε δώσει την απάντηση στο ερώτημα. Απλά, ο καθένας έχει δώσει διαφορετική απάντηση από τον άλλον. Εκεί είναι που παίζεται το μεγάλο "στοίχημα": να συναντήσουμε αυτόν που έχει δώσει την ίδια απάντηση με εμάς. Ή τέλος πάντων την πιο κοντινή με τη δική μας! Κάπως έτσι.

@chryssa: Χιλιάδες οι τρόποι που μπορούμε να πούμε «σ’ αγαπώ». Αυτός είναι ο δικός μου τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή (παλιότερα ίσως να ήταν πιο «οργισμένος», ίσως πιο … ροκ). Χαίρομαι που σ’ άρεσαν τα τραγούδια. Να μένεις όσο περισσότερο μπορείς εδώ. Ευχαριστώ που πέρασες.

Negma είπε...

Παρακολουθούσα αυτό το παιχνίδι όσο καιρό παιζόταν στην μπλογκόσφαιρα. Πάντα έμπαινα στην διαδικασία να σκεφτώ, αν θα με εξέφραζε το τραγούδι που έβλεπα και άκουγα, για να πω εγώ αυτά που θέλω σε κάποιον.

Το πρώτο σου, είναι ένα πολύ πολύ αγαπημένο μου τραγούδι. Αλλά δεν ένιωσα ότι θέλω να το πω σε κάποιον. Ένιωσα κάτι που δεν μου είχε τύχει με κανένα απ' όσα συνάντησα στις βόλτες μου.

Ένιωσα πως θέλω να το ακούσω να μου το λέει κάποιος... Να νιώσω πως με αποζητά κι εκείνος...

Καλημέρα!

το Άρωμα του Τραγουδιού είπε...

@Negma: τελικά έτσι δεν είναι το Παιχνίδι? (ναι, με Π κεφαλαίο! Όχι το blogoπαίχνιδο. Το άλλο, της αγάπης): να λες εσύ αυτό που τελικά θέλεις να ακούσεις.
Είναι κι αυτός ένας όρος του παιχνιδιού.

Ειδικά στο πρώτο τραγούδι!
Κι εκείνοι οι απίθανοι στίχοι:

«Έχω μια θάλασσα σμαράγδια
μ' αγάπη κι ήλιο κεντημένα
για την καρδιά σου πού 'ναι άδεια»…

Καλή σου μέρα

F είπε...

Χατζιδάκι; Πού τον έμαθες εσύ τον Χατζιδάκι; ε;

Πολύ όμορφα και τα δύο! Κι επειδή ρωτούσες, το blog πανέμορφο! Φιλιά πολλά!

MRL είπε...

Γειά σου Μάκη
Τι super blog είν'τούτο? και οι επιλογές σου απίθανες.
keep up the good work.

... i'll be back με πιο συγκεκριμένα σχόλια.

ciao

το Άρωμα του Τραγουδιού είπε...

@f: άργησες λιγάκι, αλλά πέρασες! (καλά, πλάκα κάνω. Ξέρω ότι πνίγεσαι). Χαίρομαι που σου αρέσει. Μην αργήσεις να περάσεις ξανά! Πολλά φιλιά.

@mrl: αν κι εμείς μοιραζόμαστε την ίδια τρέλα και λαχτάρα για το ραδιόφωνο, εσύ έχει το θάρρος και το λες, και μάλιστα να φτιάχνεις και blog γι’ αυτό! Εύγε. Περιμένω τα συγκεκριμένα σχόλιά σου. Να περνάς όποτε θες.

dazed n' confused είπε...

Πω πω Μακη μου ...
Θα'πρεπε να ντρεπομαι ...

Εστειλα την προσκληση, κι ενω εσυ εχεις τοσες μερες που ανταποκριθηκες, εγω ουτε που το πηρα ειδηση ...
Βεβαια για να πω την αμαρτια μου, επειδη με ενθουσιασαν τα παραμυθακια που ειχες ανεβασει πριν - και απ'ο,τι καταλαβα κι εσυ τα λατρευεις - πιστεψα οτι δεν θα υπεκυπτες να τα κατεβασεις συντομα ... Φανταστηκα οτι θα τα αφηνες λιγες μερες ακομα ...


Στο συγκεκριμενο τωρα ...
Τι υπεροχοι στιχοι ειναι αυτοι ??? ... και στα δυο τραγουδια !!!
Αισθανομαι μια ... - πως να το πω ? - δικαιωση ?! ?! ?! ... μαλλον ... που ειχα την φαεινη ιδεα να σε προσκαλεσω στο παιχνιδι ...
Ευχαριστω πολυ που δεχτηκες την προσκληση και συμμετειχες ...

Πολυ ομορφα τα ακουσματα σου και η "οπτικη" σου ...

Φιλια !!!

Unknown είπε...

Καλημέρα Μάκη μου

λατρεύω και τα 2 τραγούδια που έβαλες !!!!]

όχι που δεν θα συμφωνούσαμε πάλι !!

χιχι

φιλακια γλυκα


_Κυβέλη_

το Άρωμα του Τραγουδιού είπε...

@dazed & confused: βρε αγόρι, δεν είναι υποχρεωμένος όποιος στέλνει τέτοιου είδους πρόσκληση για παιχνίδι να μπαίνει κάθε λεπτό στα άλλα blogs για να δει αν ανταποκρίθηκαν και πότε! Όντως, είχα σκοπό να αφήσω τα παραμύθια περισσότερες μέρες, αλλά με έτρωγαν τα χέρια μου. Δώσε μου «παιχνίδι» (και ειδικά «σοβαρό» παιχνίδι) και πάρε μου την ψυχή! Πολύ το ευχαριστήθηκα. Ευχαριστώ και πάλι. Με την επόμενη ανάρτηση που ετοιμάζω, θα έρθω ξανά στα ίσα μου. Μπαίνουμε σιγά – σιγά σε πιο άγνωστα μονοπάτια… θα δεις.

@Κυβέλη: ευχαριστώ που πέρασες. Ναι, συμφωνούμε. Πως θα μπορούσε να είναι αλλιώς;

maya είπε...

και τα δύο τα αγαπώ πολύ.
όμορφη 'αγανάκτηση' αγάπης.

όσο για το "σε θέλω"
εκείνο το σημείο του σαββόπουλου
που λέει
"δεν μ'ακούς που ΡΟνΡΟνίζω..."
με στέλνει αδιάβαστη απο συναίσθημα.

νάσαι καλά μάκη μου.
αφήνω την μουσική να παίζει...

πολύχρωμη καλημέρα
χχχχχχχχχχχχχχ

το Άρωμα του Τραγουδιού είπε...

@maya: «αγανάκτηση» αγάπης! Χμ! δεν το ‘χα σκεφτεί ποτέ έτσι! Όντως, αυτό βγάζει ειδικά το δεύτερο. Ευχαριστώ που πέρασες.